سرویس ارزش افزوده چیست؟
مطمئناً تاکنون پیامک های بسیاری از سازمانهای مختلف دریافت کرده اید که با عضویت در سرویسی خاص به ازای دریافت هر پیام مبلغی از شارژ تلفن همراه شما کسر و یا در قبض تلفن همراهتان محاسبه می گردد. اینگونه سرویس ها خدمات ارزش افزوده تلفن همراه یا value added service که به اختصار به آن VAS گفته میشود، از جدیدترین پارامترهای نوین صنعت مخابرات می باشد.
در سایر سرویس های پیامکی سازمان جهت ارسال پیامک به مخاطبین خود باید هزینههای پیامک را متحمل شود و مخاطبین لزوماً بازار هدف نهایی نمی باشد چرا که خود سرویس مورد نظر را انتخاب نکردند ودر سرویس های VAS هزینه پیامکهای دریافتی از خود مخاطبین دریافت میشود بنابراین هزینه توسط سازمان جهت ارسال پیامک دریافت نمی گردد و چه بسا برای آن سازمان درآمدزا نیز باشد.
وجه تمایز این سرویس در این سامانه با دیگر سامانه ها چیست:
در دیگر سازمانهای ارائه دهنده سرویس ایده از جانب شما دریافت می گردد
وبه یک شرکت واسط Content provider انجام خدمت ارائه میشود که در این شیوه معایب زیر به وضوح مشاهده می گردد.
در شیوه های قبلی، طرح و ایده شما باید توجیه اقتصادی بسیار بالا و گسترده داشته باشد و نمیتواند طرح های کوچک و محلی و البته تکراری را ارائه نماید و حتما باید ایده ای منحصر به فرد که قبلا ثبت نشده است ارائه کنید.
سهم سود برای ارائه دهنده ایده در این گونه موارد بسیار ناچیز می باشد و صرفه اقتصادی ندارد.
در روند ارائه طرحها – با توجه به عدم وجود قانون کپی رایت و ضمانت اجرایی در خصوص حفظ و صیانت از ایدهها – طرح های بسیاری به اطلاعات افراد دیگر می رسد و بعضاً مورد سوء استفاده قرار میگیرد .
روند ارائه ایده تا اجرایی شدن طرح بسیار پیچیده و سخت بوده و برای کاربران عادی غیر ممکن می باشد.
در شیوه های قبلی ارسال محتوا به صورت کاملا دستی می باشد ولی در این سرویس ارسال از طریق سامانه انجام خواهد گرفت.
این سرویس در این سامانه هیچ ارتباطی با اپراتورهای پیامکی نداشته و مستقیماً با اپراتورهای اصلی در تماسند( همراه اول ایرانسل و رایتل) و سرشماره های منحصر به فرد نظیر (8020،203231 و…) می باشد
متن ارسالی می تواند ۲۰۰ کاراکتر باشد و هزینه ارسال از کسانی که عضو سرویس شما شده اند کسر می گردد نه تنها برای ایجاد کننده سرویس هزینه ای در بر ندارد ، بلکه میتواند سودآوری نیز داشته باشد.
برخی از کاربردهای این سرویس در سامانه عبارتند از:
-اطلاع رسانی به اعضا، تبلیغات و امور تجاری
-مطلع شدن از آخرین وضعیت آب و هوا پرواز هواپیما وضعیت ترافیک و غیره
-ارسال مطالب زیبا و خواندنی و تاثیرگذار نظیر احادیث، پیام شهید ،دانستنیهای زندگی ، پزشکی و …
-مطلع شدن دانشجویان و دانش آموزان و اولیای آنها از وضعیت تحصیلی و همچنین آگاهی یافتن آنان از آخرین اطلاعیه ها و بخشنامه های آموزشی در خصوص نحوه و تاریخ ثبت نام و امتحانات و غیره
-اطلاع رسانی هیئات مذهبی ،مساجد، موسسات خصوصی بنگاههای اقتصادی و …
مراحل ایجاد سرویس :
ابتدا به قسمت “ثبت نام” در بخش ارزش افزوده مراجعه کنید و کلیه اطلاعات خواسته شده را به صورت حقیقی یا حقوقی با دقت پر کنید .
پس از ثبت نام در همان قسمت می توانید” وضعیت حساب” خود را مشاهده کنید .

پس از تایید از منو “سرویس ها” اقدام به تعریف طرح و ایده مورد نظرتان نمایید.
پس از تایید سرویس “یک کد عددی عضویت در سرویس “به شما تعلق میگیرد و مخاطبانتان جهت عضویت در سرویس باید آن کد را با شماره 8020 (ایرانسل)ویا 203231 ( همراه اول ارسال نمایید.
از بخش “ارسال پیام “اقدام به تنظیم پیامک های ارسالی نمایید و سپس در همان بخش از قسمت پیام های ارسالی وضعیت ارسال های خود را مشاهده فرمایید.